Teknoloji

Google, DMA Kapsamındaki Bazı Değişiklikleri Duyurdu

Dünyanın önde gelen teknoloji şirketlerinden Google, DMA kapsamında Avrupa’da yapacağı bazı değişiklikleri duyurdu. Geçtiğimiz yıl kabul edilen DMA mevzuatı ile Avrupa Birliği, Avrupa merkezli olarak teknoloji alanında tekelleşmeye karşı sağlam bir temel oluşturmayı hedefliyor.

Dijital Piyasalar Yasası, akıllı telefonlar gibi cihazlarda üçüncü taraf uygulama pazarlarının kullanılmasına kapı açıyor. Bu düzenlemeler Google’ı da etkilediği için şirket bu bağlamda değişikliklere gidiyor. Mart ayında başlayacak yeni dönemde Google, bireylerin yeni satın aldıkları akıllı telefonlarına kurulum yaparken yerleşik tarayıcıyı belirtmelerine olanak tanıyacak.

Fiyat karşılaştırma sitelerinde iletişime geçilmesine öncelik verilecektir.

Bu elbette gelecekte değişecek, ancak Chrome yeni dönemde varsayılan olarak zorunlu kılınmayacak. Ayrıca Chrome tarayıcısına da benzer bir ekran getirecek ve oradaki yerleşik arama motoruna yönelik tercih sunacak. Avrupa’da alışverişe ilişkin sorgulamalar sonucunda değişiklik yapılarak, işletmeler ve ürünler yerine fiyat karşılaştırma sitelerindeki ilişkilerin aktarılmasına öncelik verilecek.

Google ayrıca Avrupalı ​​kullanıcıların Chrome, Youtube ve Google Play gibi farklı hizmetler arasında paylaşılan bilgileri kısıtlamasına da izin vermeyi planlıyor. Bu değişikliklerin çoğunun yalnızca Avrupa ile sınırlı olması beklenmiyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu